pokračování Fíkovic rodiny


pokračování Fíkovic rodiny
naleznete zde

http://fikova2.blogspot.cz/

sobota 14. ledna 2012

domácí jogurt

Máme velkou spotřebu bílého jogurtu. Vede u nás choceňský nebo holandia. Již několikrát jsem slyšela velkou chválu na domácí jogurt. Tak jsem se odhodlala to vyzkoušet. 

Ve městě jsme si u mlékomatu stoupli do fronty. Překvapilo mě, že tolik lidí mléko kupuje. Paní před námi  pěla chvalozpěvy na tvaroh, který si doma sama dělá. Měla jsem pochybnosti, zda to ty mlsné huby u nás doma vůbec pozřou, zvlášť když budou vědět, že jsem se podílela na výrobě :).

 Samotná výroba byla velmi jednoduchá. Mléko jsem převařila, když mělo teplotu okolo 30 stupňů, tak jsem přidala kelímek holandie, zamíchala a naplnila jsem skleničky. Skleničky jsem postavila na topící radiátor. Po třech  hodinách bylo vidět, že je jogurt hotový, tak jsem ho přesunula do ledničky.

Chutná skvěle! Je sice trošku řidší, čemuž by se dalo předejít, ale nám to nevadí.

Přístě beru litry 2 a zkusím i tvaroh.

3 komentáře:

Emily řekl(a)...

To zní dobře. Mlékomat sice nemáme, ale třeba časem navážu nějaký kontakt s chovatelem. O někom bych věděla, ale musím tajně vypozorovat, jaký je to hospodář :o))) Pak by třeba bylo i domácí máslo, mňam.

danialexi řekl(a)...

My si přesně takhle dělali jogurt taky. :-) A milujeme přesně ty samé, holandii a choceňák. Jen ta cena... A je teda fakt, že dítě už je zmlsané ochucenými, neochucený jí jen choceňák.

Mija řekl(a)...

Lucko nahlížím přes Andy a vidím domácí jogurt. Taky je doma pácháme z Holandie nebo Chocně :). O tvarohu jsem ale ještě neslyšela. Snad zastihnu tvůj recept. Domácí výrobě zdar!