pokračování Fíkovic rodiny


pokračování Fíkovic rodiny
naleznete zde

http://fikova2.blogspot.cz/

pátek 26. února 2010

Černé díry a budoucnost vesmíru - Stephen Hawking


Knížka se jmenuje: Černé díry a budoucnost vesmíru. Je to sbírka článků a přednášek Stephena Hawkinga z let 1976 - 1992. Tento autor rozšiřuje obzory i  nezasvěnému čtenáři, aniž by kniha ztrácela na odbornosti - tak to komentuje wikipedia. Já bych dodala, že jsem některé odstavce musela číst několikrát, aby to můj mozek alespoň trošku pobral. Fyzika je po celý můj život mým nepřítelem, tak některé souvislosti mi musel osvětlit Vašek.
Knize nelze upřít, že je čtivá. Obsahuje i zmínky o Hawkingově dětství, studiu a boji s nemocí. Stephen Hawking trpí vážnou amyotrofickou laterální sklerózou (ALS). Postupně ztratil vládu nad pažemi, nohama a hlasem a v současné době je v podstatě úplně paralyzován. V roce 1985 se během návštěvy výzkumného centra CERN  nakazil zápalem plic. Důsledkem byly akutní potíže s dýcháním, které bylo možno vyřešit jedině pomocí trachotomie, kvůli níž Stephen Hawking přišel o schopnost mluvit. Od té doby používá ke komunikaci elektronický hlasový syntetizátor.

Ráda bych se dostala ještě k jedné knize od pana Hawkinga, jež má název Stručná historie času.

1 komentář:

Andrea řekl(a)...

není to moje parketa..poněvdž fyzika amtika je pro mě sprost slovo..ale o onom pánovi jsem četla aje to bomba...škoda že tělo omezuje tak fantastický mozek..ale možná, žeto tak mám být..že ho to směrovalao..být zdravý, třeba by se věnoval něčemu jinému...